Om holdet

Under en graviditet sker der mange ting med kroppen. Muskler og led trænger efterfølgende til en kraftig opstramning, og man ligger ofte et stykke over normalvægten. Træning efter fødslen er vigtigt, og træningen i Impuls er en hurtig, sikker vej og hjælp til genopbygning af dig selv og din fysik efter graviditet og fødsel.

Træningen er naturligvis lagt an på en sådan måde, at nybagte mødre ikke overbelaster muskler og led. Instruktørerne er meget erfarne, så du er i sikre hænder. Vi kører to typer efterfødselstræning; Stram op og Reformer. Læs beskrivelser af begge træningsformer længere nede. Du har dit barn ved din side, og træningen foregår i en afslappet atmosfære, hvor der er plads til skrig, skrål, amning og bleskift, men den er ikke mindre effektiv af den grund. Husk dog på, at efter en fødsel, har der været stor belastning på bækken og bækkenbund. Det er derfor vigtigt, før du genoptager din træning, at du er i stand til at spænde i bækkenbunden og ikke har smerter over bækkenet.

Vi anbefaler du starter din træning op blidt og helst efter 8 uger, men i princippet kan du gå i gang, så snart du har fået grønt lyst fra din læge. Det er de almindelig medlemskaber eller klippekort, der gælder til efterfødselsholdene.